איך מודיעים על גירושין ? החלטתם שאתם רוצים לסיים את הנישואין ותוהים כיצד לשתף את בן/בת הזוג שלכם בהחלטה? ברור שבעצם קיום השיחה, אתם עומדים לגרום לזעזוע בעולמו של בן הזוג שלכם. על כן על מנת ולמזער את הפגיעה, בכם, בבן הזוג ובילדיכם, כדאי שתבואו מוכנים לשיחה. ההודעה לצד השני על הרצון לסיים את הנישואין, דומה לעתים קרובות להודעה על מותו של אדם קרוב. אין בכך כדי לגרום לכם לשנות את החלטתכם, אלא לאפשר לכם להבין את הקושי הרגשי בעיקרו, בו עומד הצד השני להימצא במהלך השיחה ובמשך זמן מה לאחריה. אז רגע לפני שאתם מנהלים את השיחה ההיסטורית, כדאי שתדעו כמה דברים שיעזרו לכם לעבור את השיחה בשלום.

איך מודיעים על גירושין ? ראשית, עליכם להבין שלכם (הצד היוזם) יש בעיניו של בן הזוג שלכם, שני יתרונות מאוד גדולים ומהותיים על פניו. ראשית לכם היה יותר זמן לתכנן ולעכל. באופן טבעי “נהנה” הצד שיוזם את הגירושין מיתרון הזמן שנדרש לו לקבל את ההחלטה ולהבשיל עמה. במידה ובן הזוג שלכם לא ציפה לשיחת סיום הנישואין, הידיעה תזעזע את עולמו ותגרום לו להיכנס לתקופת אבלות והסתגלות. תקופה שאתם כאמור כבר עברתם או נמצאים בתוכה. יתרון שני הוא יתרון השליטה בתהליך. גם אם טרם התייעצתם אם גורמי מקצוע, לבן הזוג שלכם יהיה קשה להאמין שאתם באמת באים בידיים נקיות כתוצאה מהאמון שנשבר. הבנת שני יתרונות אלו, כפי שהם נתפשים בעיניו של הצד השני, צריכים להוביל אתכם להבנה שיש לתת גם לצד השני את הזמן לעכל ולמרות הרצון לסיים במהרה, חשוב לתת גם לבן הזוג את הזמן להתרגל ולקחת חלק פעיל בניהול התהליך.

נקודה מהותית חשובה ונוספת בשאלה איך מודיעים על גירושין, נוגעת למועד ולמקום בהם תקיימו את השיחה. מאחר ובשיחה זו יונחו היסודות הראשונים להליך הגירושין שלכם, מומלץ לקיים את הפגישה במועד בו אתם יודעים שאתם והצד השני פנויים לשיחה ארוכה. מומלץ אפילו לבקש מבן הזוג לשריין מספר שעות לפגישה מראש. לאחר שתקבעו את מועד הפגישה ודאו שהפגישה תתקיים במקום ניטרלי המשרה אווירה חיובית על שניכם. ניתן לקיים את הפגישה בבית רק במידה והילדים לא נמצאים בבית. מאחר והשהייה בבית עלולה להוביל להתנהלות בתבניות ישנות בין בני הזוג, מומלץ ללכת למקום אחר.
העצה החשובה ביותר לפני שאתם מקיימים את השיחה היא לקחת הרבה אוויר לריאות ולהיות מוכנים לפרץ גדול של רגשות, כעסים ותסכולים שייצאו כלפיכם. אם אתם מצפים שבן הזוג שלכם יגיב מיד בחיוך והבנה, אתם כנראה טועים. אתם עומדים לבשר לצד השני הודעה מאוד לא פשוטה ומאחר ואתם יוזמי השיחה, עליכם לאפשר לו את המקום לעכל בקצב שלו את ההודעה על מנת ולמנוע עד כמה שניתן תחושות של השפלה וחוסר ביטחון קיומי. הצורך שאתם היוזמים תתנו לצד השני את המקום לפרוק, אינו אומר שלכם לא תינתן ההזדמנות לפרוק את הרגשות גם בהמשך. במסגרת הליך גישור הגירושין שלכם, תוכלו גם אתם לקבל את החופש לומר הכל ולהשתחרר.
מחקרים רבים קבעו ששיחה כנה ופתוחה היא הדרך הנכונה להתמודד גם ובעיקר במצבי קיצון זוגיים ושבדרך זו, תצליחו לקבע את ההבנה אצל בן הזוג שלכם, שהנישואין הגיעו לקיצם וכעת מוטלת על שניכם האחריות לקבוע כיצד יראו חייכם וחיי ילדיכם לאחר הגירושין. במידה ואתם יכולים לנהל את השיחה לבד, הדבר יהיה הטוב ביותר. במידה ואתם מתקשים או לא בטוחים בעצמכם בתוך השיחה, צרו קשר עם מגשר גירושין ותקבלו ייעוץ והכוונה בהתאם.

טיפים נוספים

איפה צריכה להתקיים השיחה – רצוי שהשיחה תהיה במקום שמאפשר לשני ההורים לדבר בפתיחות ולא ליד הילדים. זה יכול להיות בבית כשהילדים לא נמצאים או בבית קפה. אם מקיימים את השיחה בבית קפה חשוב להכין את ההורה השני ולומר לו שאתם רוצים שתיפגשו כדי לדבר על נושא מאוד חשוב. תודיעו על זה כמה שעות לפני כדי שלא יצטבר חשש רב אבל בכל מקרה אל תפתיעו אותו. הגיעו אלי זוגות רבים שאחד מהם זוכר את ההפתעה שהרגיש כשהגיע לדייט עם בן הזוג בבית קפה וגילה שהוא רוצה להתגרש, כאירוע מאוד טראומטי.

מתי מקיימים את השיחה – את השיחה מקיימים ביום בו שני ההורים פנויים והילדים לא בבית. עדיף לקיים את השיחה במהלך היום ולא רגע לפני שהולכים לישון. חשוב שיהיה זמן לדבר אחרי ההודעה ושלא יופעל לחץ.

לא לבוא רעבים – חשוב לעשות את השיחה אחרי ששניכם אכלתם ארוחה קלה ומשביעה. אנשים רעבים נהיים חסרי סבלנות ועצבניים וזהו מצב מאוד לא טוב בשיחה זו.

× מענה מיידי
דילוג לתוכן