גישור אחרי גירושין

גם לאחר מאבק גדול אנחנו עדיין צריכים לשמור על ילדינו ולשתף פעולה עם ההורה השני

בעזרתנו תוכלו לבנות גשרים חדשים בין ההורים ותוכלו לגדל את ילדיכם בתורה תקינה ובריאה

גישור אחרי גירושין מאפשר לכם לייצר תקשורת תקינה עם ההורה השני גם אם התגרשתם שלא בגישור

פעמים רבות כאשר ההורים התגרשו בהליכים משפטיים לוחמניים הם מלאי כעס וטינה אחד כלפי השני. מילים קשות שנאמרו ונכתבו בעבר מקשות על ההורים להניח את העבר מאחוריהם ולייצר שיתוף פעולה בכל הנוגע לגידול הילדים. לעיתים המצב מגיע לכך שההורים לא מדברים ביניהם במשך שנים וכל ההתנהלות ביניהם (אם קיימת) היא טכנית בלבד. מצב זה גורם לנזק לילדים. נזק שלעיתים הוא גם בלתי הפיך.

 אבל האם המצב הזה בו ההורים רואים את עצמם כאויבים הוא מחויב מציאות? לא הוא לא!

כאשר ההורים מגיעים לגישור אחרי גירושין או לתיאום הורי, הם יכולים לתקן. הם יכולים לבנות גשרים חדשים שיאפשרו להם להתנהל בצורה נורמטיבית ולגדל את ילדיהם בדרך שתאפשר להם לגדול בדרך תקינה ובריאה.

אנחנו מאמינים שכל עוד הנר דולק אפשר עוד לשפר.

מה עושים בגישור אחרי גירושין

בשלב הראשון בגישור אחרי גירושין אנחנו נפגשים עם שני ההורים יחד בחדר הגישור שלנו. במהלך המפגש אנו מאפשרים לכל אחד מההורים לומר את שעל ליבו ומאפשרים מרחב בטוח בו כל הורה יכול להבין את זווית הראייה (הנרטיב) של ההורה האחר. שלב זה חשוב ביותר מאחר ורק לאחר שתהיה הכרה והבנה בנרטיב של הצד השני, יהיה אפשר להתקדם לשלב הבא. חשוב להדגיש שאנחנו לא מחפשים אשמים בסיפור. ברור לכל שבתהליך משפטי כל אחד מהצדדים אומר ועושה צעדים עליהם הוא מתחרט ולכן אנו מתרכזים בעתיד ומשאירים את העבר (עם כל הקושי) מאחור.

בשלב השני של התהליך שמתקיים לאחר שנוצר דיאלוג סביר בין ההורים. אנחנו מתחילים לדבר על הסוגיות שעל הפרק. פעמים רבות ההורים הגרושים נתקלים במחלוקות בנושאים כלכליים, לוגיסטיים, בריאותיים ועוד אשר פוגעים ישירות בילדים וביכולת של ההורים לגדלם. על מנת ולפתור את המחלוקות ולהביא להתנהלות שוטפת תקינה, אנחנו עוזרים להורים לגבש הסכמות חדשות או לחדד הסכמות קיימות ביניהם.

השלב האחרון של התהליך הוא שלב העלאת ההסכמות על הכתב והעברתם להורים. כל אחד מההורים מקבל אליו לאישור סיכום של ההסכמות אליהן הגיעו ההורים בגישור. לאחר שההורים מאשרים את ההסכמות אנו מוציאים הסכם רשמי לו ניתן לתת גם תוקף של פסק דין בבית המשפט או בבית הדין הרבני.

במה עוסקים בגישור אחרי גירושין

שינויים בזמני השהייה

שינויים בדמי המזונות והמדור

הסדרת תשלומי ילדים

התמודדות עם ילדים הסובלים מבעיות רגשיות כתוצאה מתהליך הגירושין

שינוי מסגרת לימודים

מעבר מקום מגורים

התמודדות עם בני זוג חדשים

סגירת חורים בהסכם הגירושין

מחלוקות בנוגע לנכס משותף

ממליצים עלינו לגישור אחרי גירושין

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

במאמר זה אציג בפניכם מספר גישות וטיפים שיעזרו לכם להתנהל בצורה מיטבית מול הגרוש/ה לאחר הגירושין. מידע וכלים נוספים תוכלו לקרוא בספרי “שותפות חדשה“.

במידה וגם לאחר קריאת המאמר תרגישו צורך להתייעץ עימי או לתאם גישור לאחר הגירושין תוכלו לפנות אלי ישירות או למלא את פרטיכם באתר.

גישור לאחר גירושין מיועד להורים גרושים שמתקשים לנהל שיח אפקטיבי ביניהם בכל הקשור להתנהלות השוטפת עם הילדים. הגישור מיועד הן להורים שהתגרשו בהליך משפטי והן לאלו שהתגרשו בגישור וצריכים לשנות את ההסכם בעקבות שינויים שהתרחשו לאחר אישורו הרשמי.

לעיתים אחרי שהזוגיות נגמרת והליך הגירושין מסתיים לאחר אישור הסכם הגירושין בבית המשפט, מרגישים בני הזוג שזה עתה התגרשו שיותר לא יוכלו לנהל קשר תקין זו עם זה. לעיתים הדבר קורה זמן מה אחרי הגירושין ולעיתים הוא לא קורה בכלל. אז איך אפשר לוודא שההורים הגרושים לא יהפכו לזרים ויפתחו ביניהם קשר מסוג חדש? קשר אשר יאפשר להם לנהל ולהתנהל סביב ילדיהם בצורה מיטבית? התשובה לכך היא קודם כל כי … אין באמת ברירה אחרת. ידוע וברור שהורים שלא מסתדרים ומנהלים ביניהם תקשורת לקויה ופוגענית, פוגעים קודם כל ובעיקר בילדיהם המשותפים. מכאן שרק על ידי יצירת מנגנונים נכונים ואיכותיים לניהול התקשורת בין ההורים, אפשר יהיה למנוע נזק לילדים ואף לעזור להם ולשפר את איכות חייהם ואת חיי ההורים גם.

אנשים בדרך כלל מתייחסים לגישור גירושין  כחלופה להליך גירושין מכוער בבית המשפט ולהליך  שיתרונותיו רבים בהרבה מאלו שמקבלים הצדדים בבית המשפט (במידה ויש כאלה….), אך לא רק לשם כך קיים גישור. מעבר ליכולתם של ההורים המתגרשים להגיע להסכם גירושין המקיף את כלל הנושאים הנדרשים לסיום פרק הנישואין, הם יכולים להגדיר במסגרת הליך הגישור גירושין שלהם גם את הכללים המוסכמים ביניהם להתנהלות נכונה ביניהם בכל הקשור לילדיהם לאחר הגירושין. זאת גם בהתייחסות לשנים הקרובות ולאלו הרחוקות יותר ואף מעבר לכך במידה ויבחרו לעשות כן.

זוגות שהתגרשו אצלי יודעים עד כמה אני מקפיד לעסוק בקביעת מנגנונים להתנהלות נכונה וחיובית בעתיד אך גם אם בני הזוג לא התגרשו בגישור אלא בהליכים אחרים, הם עדיין יכולים גם אחרי שנים מקבלת הגט, להגיע לגישור לאחר גירושין. מטרתו של הגישור לאחר הגירושין היא לקבע הסכמות שבמידה ויהיה רצון וצורך גם יקבלו מעמד של פסק דין, שמטרתן להגדיר כללי התנהגות והתנהלות ברורים בין ההורים לאחר הגירושין. הורים גרושים שלא מפסיקים להתווכח ולא מצליחים להגיע להסכמות גם שנים לאחר הגירושין, ימצאו בגישור לאחר גירושין מענה מעולה לפתרון בעיות קיימות ולמניעת אי הבנות ומחלוקות עתידיות.

בבסיס שיטת העבודה בגישור לאחר גירושין אני פועל לעשות הפרדה בין רגשות ותחושות לבין הצרכים הטכניים והעובדתיים של הילדים ושל הצדדים. הדבר אינו קל בתחילת הדרך. בשלבים המוקדמים יש לנקות דפוסי פעולה ישנים ולעזור להורים הגרושים לסגל לעצמם דרכי פעולה שונות מאלו שהכירו ואליהם התרגלו עוד מהימים שהיו נשואים ומאז הגירושין. ככל שמתקדם הגישור מתחילים ההורים הגרושים הלוקחים חלק בהליך גישור לאחר גירושין לראות שהבעיות שהכבידו על כתפיהם ומנעו מהם להתקדם, הולכות ומצטמקות והשגרה הופכת ליותר ויותר נוחה. בסיומו של הגישור לאחר גירושין ההורים כבר יהיו מסוגלים להתנהל באופן עצמאי וללא עזרת מגשר (למרות שאם יהיה צורך תמיד יהיה אפשר להרים טלפון).

טיפים חשובים נוספים להתמודדות אחרי גירושין

אל תשאירו החלטות לעתיד– ודאו שכל שאלה שעולה מקבלת מיד מענה או לחילופין שמוגדרת מסגרת הזמן והאמצעי הדרוש לפתרונה.

שוחחו ביניכם כמה שיותר אך שימו לב לגבולות אישיים – חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח דווקא ובעיקר בשלבים המוקדמים. ככל שההתחלה תהיה יותר טובה כך ההמשך יהיה יותר קל. יחד עם זאת, מאוד שכיח שלשני ההורים או לאחד מהם יש קושי בחודשים הראשונים להתמודד עם “הלבד” ועם זה שהצד השני המשיך בחייו. לכן חשוב לכבד את הגבולות האישיים של הצד השני ושלכם ולא להיכנס לשיחות על נושאים שאינם נוחים לשני ההורים. כמובן שבכל נושא מהותי הקשור לילדים יש לוודא שהתקשורת פתוחה ונעשית באופן מיידי ככל האפשר.

דברו ברור – המנעו ממילים שאינן ברורות כגון: נראה/נדבר על זה כבר/ תחליט אתה/ מה זה משנה וכו’. עדיף להגיד שאתם לא יודעים כרגע וצריכים זמן לחשוב על זה (ולהגדיר כמה זמן) מאשר לומר תשובה סתומה וחסרת משמעות.

אל תפספסו מועדי תשלום– חשוב לבסס מערכת יחסים אמינה והכסף הוא אמצעי מאוד יעיל לשם כך.

בואו לפגישות עם ההורה השני כשאתם מוכנים– נסו להכין מראש אג’נדה ברורה לפגישה. דעו על מה אתם רוצים לדבר ומה חשוב לכם לומר יותר ופחות. הכינו את עצמכם שאולי יהיה מתח באוויר ואולי תרגישו כעס. ודאו שאתם נותנים מקום של כבוד לרגשות השליליים שלכם אבל שאתם לא נותנים להם לנהל אתכם. ואם אפשר שהאג’נדה תהיה גם מוסכמת עם ההורה השני כך יהיה טוב יותר.

תבחרו את היועצים שלכם בקפידה – אל תקשיבו לאלה מסביבכם שמציעים לכם לצאת להילחם. הם יהיו שם בהתחלה כשתתחילו במלחמה אך הם לא יהיו שם לנקות את השברים שלכם ולא ירגישו את הסבל שלכם ושל ילדיכם.

שמרו על כבוד ההורה והמשפחה – מול הילדים שלכם תמיד תשמרו על הכבוד של ההורה האחר. הילדים שלכם יהיו ההורים של הנכדים שלכם- תדאגו שהם ידאו איך הורה צריך להתנהל.

לסיכום, להיות הורים גרושים שצריכים לגדל ילדים ביחד זה לא עסק קל כלל וכלל. חייבים להיות גמישים וחייבים להיות מחויבים כל הזמן. אי אפשר להרים ידיים ואי אפשר לוותר על הדברים החשובים. על כן חשוב שתוודאו שאתם מקבלים את התשובות הטובות והמספקות ביותר עבורכם ועבור ההורה השני בהסכם הגירושין או בהסכם שתשיגו בהסכם גישור לאחר הגירושין שלכם.

מה זה תיאום הורי?

תיאום הורי הינו תהליך מובנה שעוזר להורים שנמצאים בקונפליקט בעצימות גבוהה לפתור את המחלוקות סביב ענייני הילדים באופן ממוקד. התיאום ההורי נעשה בעזרת מתאמת הורית מוסמכת המלווה את ההורים לכל אורך הדרך עד אשר הם מצליחים להתמודד עם האתגרים בעצמם. תהליך תיאום הורי מיועד בעיקר למקרים בהם הגישור אחרי גירושין לא הצליח דיו.

תהליך תיאום הורי דורש בדרך כלל בין 15 ל- 20 מפגשים שמתקיימים אחת לשבועיים.

× מענה מיידי
דילוג לתוכן