רגע לפני שאתם נכנסים לחדר הגישור, חשוב להתכונן לגישור ולעשות הכנה נכונה על מנת ולוודא שתשיגו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם. הכנה טובה לגישור גירושין היא בעיקרה הכנה נפשית ורגשית. ההתמודדות בחדר הגישור צריכה לקחת בחשבון את הצורך להתמודד עם ההיבטים הפרקטיים והרגשיים של הגירושין, היבטים שיש בהם השפעה עצומה על המשך החיים לאחר הגירושין. בתוך חדר הגישור נדרשים הצדדים להתמודד עם העבר הכואב ועם האהבה הנכזבת, ובו זמנית גם להשיג את האינטרסים החשובים להם ולילדיהם. אז לפני שאתם מתחילים בגישור קראו את המאמר הבא ונסו להיעזר בו לצרכיכם.

שנו גישה והבינו שבחדר הגישור יושבים שותפים עתידיים ולא אויבים –גישור בגירושין מתבצע לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות לבדם. בחדר הגישור נמצא אדם שמעצם נוכחותו הכאב מתגבר והקושי רב עוד יותר. על שני אלו יסכימו שני הצדדים ובכל זאת מעבר לכאב ומעבר לקושי, נמצא העתיד לבוא. עתידם של בני הזוג המתגרשים יחייב את שניהם לשתף פעולה בכל הקשור לגידול ילדיהם על מנת ואלו לא יפגעו ועל מנת והחיים שאחרי הגירושין יהיו טובים יותר. כדי להצליח להגשים את המטרה לחיים טובים יותר, צריכים שני ההורים להימנע מלחשוב אחד על השני כאל אויב אלא כאל שותף שנמצא במשבר ומתקשה לתפקד כראוי. ההבנה שממול יושב שותף ולא אויב תעזור להבין שיש להימנע מלתקוף את הצד השני ואף להפך – יש לחזקו ולתמוך בו. הסכם גירושין שהושג לאחר ששני הצדדים ראו אחד את השני כשותפים, יהיה הסכם טוב וחזק ויאפשר השגת מטרות לשניהם.

זהו את המוקשים העתידיים בשיחה וחשבו על דרכים להימנע מהם – במהלך שנות הנישואין מתרגלים בני הזוג לנהל את הוויכוחים ביניהם בדרך שמביאה פעמים רבות לכעסים גדולים יותר ולחוסר יכולת להגיע להסכמות. על מנת ולהימנע מחזרה על דפוסי עבר מומלץ לפעול בהתאם לאמרה הנודעת – חכם הוא מי שיודע להימנע מלהיכנס לצרות מלכתחילה. להתכונן לגישור בצורה נכונה דורש לדמיין את הדיאלוג העתידי העומד להתקיים בחדר הגישור ומחשבה על מה עומד בן זוגכם לומר ובאיזה טון, ולהתאמן בתגובות שלכם לדבריו. תרגול נכון של השיחה מראש מאפשר  זיהוי מוקדם של הגורמים להקצנה בשיחה וטיפול נכון יותר בהם. במידת הצורך ניתן לבקש מהמגשר או מחבר או בן משפחה אוהב ותומך לעשות אתכם סימולציה לשיחה.

איך להתכונן לגישור
איך להתכונן לגישור

הגדירו מה חשוב לכם יותר ומה פחות – גישור גירושין הוא בסופו של דבר הליך לניהול מו”מ שמטרתו להגיע להסכמות פרקטיות בנוגע לחיים שאחרי הגירושין. על אף המקום המרכזי שניתן להיבטים הרגשיים בגישור, בסופו של דבר הסכם הגישור מתעתד להסדיר את הנקודות הטכניות החשובות לשני הצדדים. משכך חשוב לדעת כל הזמן מה המטרות הרצויות וגם אם הטונים עולים ונאמרות מילים קשות, להתגבר על האינסטינקט הראשוני להגיב מהמותן ולא להגיב לטפל ולמה שלא באמת רוצים. פעמים רבות אני נתקל בצדדים לגישור שדורשים דבר מה אך ורק בגלל שהצד השני רוצה אותו. זוהי טעות שגורמת להתנגדות יתר ולרצון של הצד השני להקשיח את עמדותיו. חשוב לזכור שגם אם נותנים לצד השני את כל מה שביקש בתחילת הדרך, עדיין הגישור לא הסתיים עד שגם אתם תהיו מרוצים. בשונה מהתפיסה הרווחת במשא ומתן עסקי, בגישור גירושין כאשר נותנים לצד השני את “הכול” דווקא מייצרים אצלו את ההבנה שהוא יודע מה הוא עומד להפסיד ולכן יהיה לו אינטרס גדול יותר לספק גם את הרצונות שלכם.

הביאו לגישור תמונות של ילדיכם – כשקשה תוכלו להסתכל בתמונות ולהיזכר במה שחשוב באמת.

היעזרו ביועצים שירוויחו מכך שיהיה לכם טוב – בעולם הגירושין יש הרבה יועצים בעלי אינטרס כלכלי בהחמרת המצב ובנוסף הרבה ניסיון שלילי, שצברו אנשים בהליכי גירושין קשים, שלהם ושל הסובבים אותם. קבלת עצות מאנשים “שמתמחים” בגירושין קשים תוביל אתכם לפעול בדרך שתהיה הקשה ביותר עבורכם. שימו לב במי אתם מתייעצים ושהעצות שניתנות הן כאלו שמשיגות את החשוב לכם באמת.

אל תקריאו חומר כתוב – את מה שחשוב לכם באמת אתם יודעים. אתם לא צריכים לנסח כתבי טענות בגישור כדי לבטא את מה שחשוב לכם. פשוט דברו מהלב ולא מהנייר. אם יש משהו מסוים שחשוב לכם לומר אתם יכולים להתאמן עליו בבית לפני הגישור ובמידת הצורך לבקש מהמגשר שיאפשר לכם את הזמן הדרוש לכם כדי לומר את שעל ליבכם. אם בכל זאת חשוב לכם שלא לשכוח משהו חשוב תוכלו לרשום אותו בנקודות או לכל היותר להשלים את דבריכם בפגישת הגישור הבאה. בכל מקרה היו בטוחים שאמרתם את כל מה שחשוב לכם לומר לפני שהגישור יסתיים.

 

לצפייה בסרטון “איך להתכונן לגישור” – לחצו כאן

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

× מענה מיידי
דילוג לתוכן