חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לתקן הסכם גירושין אחרי שקיבל תוקף

איך לתקן הסכם גירושין אחרי שההסכם קיבל תוקף?

גירושין הם מה שקורה אחרי שמסתיים הליך הגירושין. פעמים רבות אני נתקל באנשים שחושבים שאחרי שהם יסיימו את תהליך הגירושין שלהם הם יוכלו להרים “רגליים על הספה” ולהירגע. זוהי בהחלט מטרה ראויה ורצויה. יחד עם זאת, לאותם אנשים שחושבים כך, אני מבקש לומר שלא כך הוא הדבר. דווקא אחרי שמושג הסכם הגירושין, מתחילה העבודה הקשה. זאת מאחר ורק בשלב זה מתחילים ההורים לנהל את חייהם בהתאם להסכמות שנקבעו בהסכם הגירושין. הסכמות אלו הנוגעות להיבטים הכלכליים, חברתיים, תרבותיים, גאוגרפיים ואחרים, מייצרות את מציאות החיים של ההורים לאחר הגירושין. בפועל, רק לאחר שההורים מתגרשים ומפרידים בין הבתים בפועל, הם מצליחים לראות את המציאות כפי שהיא באמת.

כאשר המציאות הנוכחית דומה למציאות אשר שוקפה במהלך תהליך הגישור לגירושין, כך יהיה לשני ההורים קל יותר להתמודד עימה. מאידך ככל שתהליך הגירושין עסק במחלוקות המשפטיות ונמנע מלבנות מערכת יחסים טובה בין ההורים, כך יתקשו ההורים להתמודד עם המציאות בתקופה בה הם יישארו זה עם זו לבדם ובלי עורכי דין שיתווכחו ביניהם.

כפי שהסברתי בפתיח, ישנה חשיבות גדולה לדרך בה בוצעו הגירושין. כאשר הגירושין נעשו בשיתוף פעולה ובהסכמה, יהיה לשני ההורים קל יותר לשוחח זה עם זו ולבקש לשנות סעיפים בהסכם. כאשר שני ההורים מסכימים לשנות סעיף זה או אחר בהסכם הם יכולים לעשות זאת בעצמם ובמידה וירצו אף לבקש מערכאה שיפוטית לשנות את ההסכם בהתאם להסכמות החדשות. זוהי כמובן דרך המלך.

מה עושים כשהצד השני לא רוצה לשנות הסכם גירושין?

לעיתים כשאחד הצדדים רוצה לשנות את הסכם הגירושין, הוא נתקל בסירוב מצד ההורה האחר. הדבר יכול לנבוע מטעמים של נוחות, יתרונות יחסיים בהסכם כפי שהוא וחוסר רצון לעזור להורה האחר (שכיח בעיקר אצל זוגות שהתגרשו בתהליכים משפטיים). במקרים שכאלה אני מציע לפעול בדרכים הבאות כדי להביא את ההורה האחר להבין שלשניכם יהיה טוב יותר אם תלכו בדרך המלך להסכמה בשיתוף פעולה.

התקשרו להורה האחר ונסו להסביר לו. לעיתים הדברים יכולים להיפתר בשיחת טלפון אחת. במידה ואתם נוהגים לשוחח באופן יומיומי בטלפון השיחה תהיה קלה יותר (עוד סיבה לשמור על קשר רציף וטוב עם הגרוש/ה). במידה ואין ביניכם קשר רציף, יהיה עדיף שתזמינו את ההורה האחר להיפגש בבית קפה או במקום נייטרלי אחר. תוכלו להגיד לו שהסיבה לשיחה היא רצון להתעדכן ולבחון את המצב ביניכם על מנת ולראות אם ניתן לשפר את מציאות החיים של שניכם.

במהלך השיחה נסו לשים לב לאינטרסים ולצרכים של ההורה האחר. ככל שתדעו מהם הקשיים עימם הוא מתמודד, כך תוכלו להבין טוב יותר מהן הנקודות בהן הוא צריך את עזרתכם. נקודות אלו יעזרו לכם לשכנע אותו בצורך שלו בעזרתכם ומכאן לרצות לעזור לכם גם מצדו. במידה ולא נפגשתם מזה זמן רב, אתם לא חייבים לסגור את כל הנקודות במהלך השיחה הזו. נצלו את ההזדמנות שאתם יושבים עם השותף שלכם בגידול הילדים, ונסו לייצר אווירה נעימה וחברית ביניכם. ככל שהאווירה ביניכם תהיה יותר חיובית כך תוכלו לקבל יותר תמיכה ושיתוף פעולה באופן קבוע ולא רק בעתות משבר. חשוב לבסס מערכת יחסים חיובית לפני שאתם מבקשים בקשות מהותיות. כאשר אתם נמצאים במערכת יחסים בעייתית עם הגרוש/ה, רבים הסיכויים שהם יסרבו לבקשותיכם ויגרמו לכם לתחושות כעס ואי נעימות שישמרו את מערכת היחסים הקשה. נכון, מדובר בעניין מורכב, אך אני מבטיח לכם שבסופו של דבר, שהתוצאה תהיה לבטח טובה יותר מזו שהייתה מתקבלת כשמערכת היחסים אינה תקינה.

במידה וההורה האחר לא משתף פעולה ולא רוצה להיפגש אתכם, תוכלו לנסות להרים אלי טלפון ואני אשמח לייעץ ולעזור.

× מענה מיידי