חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
המדריך המלא לבחירת מגשר מתאים עבורכם. המדריך כתוב בצורה קצרה וברורה. חובה לקרוא לפני שמתחילים בתהליך גישור.

השאלה איך בוחרים מגשר היא השאלה החשובה ביותר בתחילת הליך הגישור שלכם. במאמר זה אסביר בצורה מפורטת וברורה כיצד תוכלו לוודא שאתם בוחרים במגשר המקצועי, המנוסה והמתאים ביותר עבורכם. את המידע אתם יכולים לקבל בקריאה בעמוד זה ובצפייה בסרטון הווידאו שבתחתית עמוד זה.

כדי לבחור מגשר יש לשים לב לשלושה אלמנטים חשובים: ניסיון המגשר, החיבור עם המגשר ותפיסת העולם של המגשר:

חשיבות ניסיון המגשר בהליכי גישור גירושין  –גישור גירושין הוא תהליך מורכב הדורש הבנה במגוון היבטים של הגירושין ובהם היבטים רגשיים, כלכליים, רכושיים, משפטיים, משפחתיים ועוד. ככל ולמגשר יש ניסיון רב יותר כך הוא יוכל לעזור לכם להגיע לפתרונות יצירתיים יותר ולהסכמות המתאימות לכם יותר.

תפיסת העולם של המגשר – לכל מגשר תפישת עולם משלו. ישנם מגשרים אשר מכוונים את בני הזוג לקבל החלטות בהתאם למה שמקובל או היה מקובל לפני 30 שנה בתחום הגירושין, ישנם מגשרים אשר ינסו לכוון את הגישור לקראת הסכם תבניתי על פיו הם פועלים וישנם מגשרים המאמינים שזכותם של ההורים המתגרשים לקבל כל החלטה המקובלת עליהם ואשר עונה על צרכיהם וצרכיי הילדים. הגישה שלנו היא גישה של “שותפות חדשה”. אנחנו מאמינים שגם אם ההורים החליטו לסיים את הפרק הזוגי ביניהם, הם עדיין נשארים שותפים כהורים בגידול הילדים, ושזוהי שותפות לכל החיים שצריך לבנות מחדש. לכן, בתהליך הגישור אצלנו אנחנו קודם כל שואלים – מה כל אחד מכם רוצה? מה ייתן לכל אחד מכם את היציבות והביטחון שהוא צריך? מה הילדים צריכים כדי שיהיה להם טוב? מה המטרות המשותפות שלכם כהורים שממשיכים לגדל יחד את הילדים? ומתוך התשובות לשאלות הללו, מחפשים את ההסכמות שיתנו מענה מיטבי לצרכים של כל בני המשפחה. אנחנו מאמינים שגירושין הם משבר שאפשר וחובה לצמוח ממנו. שאם לשני ההורים יהיה טוב – לילדים יהיה טוב. לכן, אנחנו מגיעים לגישור נקיים מדימויים, סטריאוטיפים ומתרכזים רק בכם ובמה שנכון עבורכם.

הסכם גירושין מקיף ומפורט שיקבל תוקף של פסק דין –  בסיום תהליך הגישור תקבלו מהמגשר הסכם גירושין מלא המשקף את ההסכמות אליהן הגעתם בגישור. חשוב שההסכם ישקף את ההסכמות שהושגו בדרך שמובנת לכם ולאחרים ושלא יהיו פרצות. מגשר שאינו יודע לכתוב הסכמי גירושין או שמעביר אתכם לעורך דין שיכתוב עבורכם את ההסכם, צריך לגרום לכם לתהות על רמתו המקצועית ועל שיטת עבודתו.

חיבור עם המגשר – הבחירה במגשר היא בחירה לחיים. המגשר שתבחרו ייחשף לסודות הכמוסים ביותר שלכם ולרצונות ולצרכים החשובים לכם ביותר. על כן חשוב מאוד שתרגישו בנוח עם המגשר ושתבטחו בו במאתיים אחוזים. במקרים בהם אחד הצדדים לא מרגיש בנוח עם המגשר, הגישור ייתקע והתוצאה לא תהיה מיטבית.

זמינות המגשר – חשוב לוודא שהמגשר יכול לפגוש אתכם בזמנים הנוחים לכם (בוקר, צוהריים וערב).

קירבה למקום המגורים שלכם – מומלץ למצוא מגשר שיוכל לקבל אתכם במשרד הקרוב למקום המגורים שלכם. למשרד שלנו פריסה ארצית, לרשימת הערים בהן ניתן לפגוש אותנו לחצו כאן.

מגשר או מפשרהבנת ההבדל בין גישור ופישור מאוד חשובה כשבוחרים מגשר. בעוד שמפשר יצמצם את הפתרונות לכאלה המוכרים מעולם המשפט, מגשר יעזור לצדדים למצוא פתרונות יצירתיים מעולמם הפרטי של הצדדים. מאחר ובסופו של דבר ההסכמות שיושגו צריכות להתאים למציאות החיים של המשפחה הספציפית, בהליכי גירושין עדיף לפנות למגשר ולא למפשר .

 

השכלה רלוונטית של המגשר – מבחינה פורמאלית, כדי להיות מגשר יש לעבור קורס גישור בסיסי קצר בן 60 שעות בלבד. מובן מאליו שלמגשרים שהשכלתם מסתכמת בקורס בסיסי זה, חסרים כלים רבים שיעזרו להגיע להסכמות במקרה שהגישור יעלה על שרטון. על כן חשוב לוודא שלמגשר יש את מלוא ההכשרה הנדרשת. מבחינתי ההשכלה הנדרשת היא פרקטיקום בגישור גירושין או לכל הפחות לבחור במגשר שקיבל ליווי ממגשר בכיר בתחילת הדרך (מומלץ לשאול מי היה המגשר המלווה). כמו כן, רצוי שלמגשר תהיה השכלה רלוונטית לתחום של פתרון קונפליקטים. נהוג לחשוב שמגשר צריך להיות עו”ד, אבל למעשה עו”ד אינם לומדים במהלך לימודי המשפטים כיצד לפתור קונפליקטים אלא להפך – כיצד לחדד אותם. לעיתים קרובות עו”ד נעדרים ידע נדרש בהיבטים הרגשיים והמורכבות האנושית של הגירושין. משכך אני מציע שלא להסתפק בתעודת עורך דין אלא לוודא שהמגשר עבר הכשרה נוספת ושיש לו כלים נוספים מעולם הרגש ויישוב הסכסוכים בהסכמה וזאת בנוסף להשכלה המשפטית רלוונטית. השכלה רלוונטית ליישוב סכסוכים היא למשל תואר שני ביישוב סכסוכים, תואר שני בתחום טיפולי כמו פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, או תואר בתקשורת. כל אלו למדו כיצד לעבוד עם אנשים, מה מניע אותם וכיצד לסייע להם לממש את עצמם ולצמוח מהקונפליקט. כמובן שמבחינת ידע משפטי, חשוב שהמגשר יכיר את החוקים והפסיקות הרלוונטיות היום ושעבר הכשרה מקיפה בנושא.

איך יודעים שבחרתם במגשר הנכון?

הדרך הטובה ביותר לבחור מגש ולוודא שבחרתם במגשר המתאים עבורכם היא לפגוש מספר מגשרים ולראיין אותם. באופן אישי אני מאמין שבבחירת המגשר אתם משפיעים משמעותית על הליך הגישור שלכם ולכן חשוב שתהיו בטוחים במגשר אותו אתם בוחרים. לאחר שתפגשו מספר מגשרים תוכלו להרגיש מיהו המגשר המתאים עבורכם ומכאן לבחור את המגשר הנכון לכם.

× מענה מיידי