חלוקת רכוש בהליך גישור גירושין

טרם חלוקת הרכוש בהליך גישור גירושין צריכים בני הזוג המתגרשים לקבוע מנגנונים שיעזרו להם להחליט מי יקבל מה מהרכוש. ישנם זוגות המתייחסים להיבטים חוקיים ו/או היבטים מהפסיקה כבסיס למשא ומתן ביניהם וישנם זוגות אשר מחליטים לקבוע את המנגנונים בהתאם לצרכים הריאליים שלהם. לטעמי ככל שהבסיס לחלוקה יהיה יותר מבוסס מציאות חייהם של הצדדים ופחות מבוסס על תפישות עולם חיצוניות לעולמם של בני הזוג, כך יקל על בני הזוג להגיע להסכם צודק, הוגן וריאלי עבור שניהם. עם זאת, גם כאשר מנהלים הצדדים משא ומתן על בסיס מציאות חייהם, הם יכולים להתייחס לדוגמאות חיצוניות כנקודות שניתן להתייחס מהן וללמוד מהן אך אין כמובן חובה לפעול על-פיהן.

חלוקת רכוש בגישור גירושין
חלוקת רכוש בגישור גירושין

השלב הבא לאחר הגדרת המתווה לחלוקת רכוש בהליך גישור גירושין, הוא להגדיר מהו הרכוש שיש לחלק, מהם הצרכים העתידיים של הצדדים בקשר לבתיהם הפרטיים ומהם הצרכים הצפויים של הילדים? האם הילדים יישארו לגור בבית המשותף או שמא הם יגורו בשני בתים אשר יצטרכו להתאים לצרכי הילדים. האם יש צד שיש לו ביטחון פנסיוני? האם יש כיסוי ביטוחי מספק לצורכי הבריאות של כל אחד מהצדדים וילדיהם? כל אלו ועוד הן שאלות שחשוב שבני הזוג המתגרשים ימצאו להם פתרונות במסגרת הליך גישור הגירושין שלהם.

לאחר שמוגדר המתווה לחלוקה ולאחר שמגדירים את הצרכים והאינטרסים (לעיתים האינטרסים הם רגשיים ויש לשים לכך לב) של הצדדים בחלוקת רכוש בגישור גירושין, נדרשים בני הזוג להציב את הנתונים הכלכליים הקיימים בתוך המתווה ולבדוק האם האינטרסים שלהם מקבלים מענה הולם. במידה וכל צד מקבל מענה הולם ניתן לדון מה עושים עם יתרת הכסף (במידה ויש יתרה). האם היא תחולק בין ההורים או שמא תעבור לטובת הילדים. לפי צורך העניין וצרכי השעה יוכלו הצדדים לקבל החלטה בנושאים אלו. במידה ורק אחד מהצדדים מקבל מענה לאינטרסים שלו, יש להפעיל חשיבה יצירתית ולמצוא דרכים להגדלת העוגה. בעיות מסוג זה יכולות להיפתר בצורה של משכנתא שניה על הבית, הגדרת תנאי תשלום ארוכי טווח וכל פתרון יצירתי אחר שיעלה במסגרת הגישור.

טיפים לחלוקת רכוש בגישור גירושין:

  • למספרים אין רגשות. חשוב להפריד את הכעס והפחד מהשיח על המספרים. צד בגירושין שמתנהל בנושאים כלכליים מתוך כעס ושנאה, יגיע בהכרח לתוצאה פחות טובה עבורו ובדרך כלל גם גרועה בעבור ילדיו.
  • להיעזר ביועץ פיננסי או אקטואר- ניהול תקציב גורם לאנשים רבים לאבד את ידיהם ורגליהם, גם במציאות החיים הרגילה וביתר שאת בזמן משבר גירושין.
  • אל תשאפו לאבדון כלכלי- זכרו שהצד השני הוא אב או אם ילדייך. אל תשאפו לקריסתו הכלכלית מאחר והמשמעות הישירה לכך תהיה קריסה כלכלית של ילדיכם המשותפים, וכתוצאה מכך גם שלכם.
  • לא לחשוש מלהעלות את כל המספרים והנתונים על השולחן. ככל שהמספרים והמציאות הכלכלית יהיו ברורים יותר כך תוכלו בסופו של דבר להיות בטוחים שעתידכם הכלכלי יהיה יותר ודאי ומובטח עבורכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

× מענה מיידי
דילוג לתוכן