גישור גירושין בין בני זוג מאותו מין (להט”ב)

הליכי גישור גירושין בין בני זוג מאותו מין מתאפיין בצורך המהותי ויוצא הדופן, הנדרש משני הצדדים, לשתף פעולה ולגבש יחדיו הסכמות שיהיו מקובלות על שניהם. עצם העובדה שענייני גירושין בין בני זוג מאותו המין, לא “טופלו” בצורה מעמיקה על ידי המחוקק, מאלצת ויש אשר יאמרו – מאפשרת, לבני זוג מתגרשים מאותו המין, להתאמץ יחדיו ולחשוב על פתרונות יצירתיים המתאימים במיוחד עבורם. זאת מאחר ובשונה מהנעשה בהליכי גירושין בין בני זוג ממין אחר, ברוב המקרים בהליכי גירושין בין בני זוג מאותו המין, לא קיימים חוקים או פסקי דין מחייבים אשר יכולים לשמש כנקודת התייחסות מחייבת בהסכם הגירושין. לצורך הבהרת הדבר, ניקח את סוגיית חזקת הגיל הרך אשר קובעת שבהליכי גירושין בין גבר ואישה, ובמידה ואין הסכמה בין ההורים בדבר זמני ההורות, תינתן המשמורת על ילדים הקטנים מגיל 6 לאם. ברם, מה דינם של ילדים מתחת לגיל 6 כאשר שני ההורים הם גברים / נשים? מדובר בשאלה משפטית אשר מחדדת את הצורך לעבור משיח של כותרות וסיסמאות ומאלצת את הצדדים לדון באמת ובתמים בטובת הילדים וביכולת הממשית של כל הורה לקחת חלק פעיל ומשמעותי בחייו של הילד.

גירושין בין בני אותו מין
גירושין בין בני אותו מין

כמגשר אני מאמין שהסכם טוב הוא הסכם בו שני הצדדים מחליטים להתעלם מענייני פסיקה וחוק וחושבים ופועלים מהמקום האישי והאינדיבידואלי שלהם. לכן אני מאמין שהלקונה הקיימת בענייני אישות בגירושין בין בני אותו מין, היא המפתח לשחרור אמתי של הצדדים וליצירת הסכם גירושין מושלם. אך אין ספק שכדי וליהנות מיתרונות הליך הגישור בגירושין לבני אותו המין, צריכים שני הצדדים לשתף פעולה ולחשוב יחדיו ובעזרת המגשר, באופן יצירתי על פתרונות אפשריים שיאפשרו לשניהם לקבל את מבוקשם מבלי לוותר על הערכים החשובים להם באופן פרטני ולגבי ילדיהם.

אז מהו בעצם הליך גישור גירושין בין זוגות מאותו המין?

גישור גירושין בין זוגות מאותו המין, הוא הליך גישור זהה להליכי גישור גירושין רגילים. במהלך הגישור עוזר המגשר לשני הצדדים להבין מהן הדברים החשובים להם באופן אינדיבידואלי ובכל הקשור לילדים במידה ויש, ומתוך כך לגבש הסכמות שיהיו מקובלות על שני הצדדים ויאפשרו לשניהם לקבל את מבוקשם. הליך גישור גירושין בין בני זוג מאותו מין, מתנהל בשני מישורים: במישור הרגשי עוברים בני הזוג המתגרשים הליך של השלמה עם אבדן מערכת היחסים הזוגית ועם המשמעויות הנלוות לכך ויחד עם זאת הם גם נדרשים להתמודד במישור הפרקטי עם הבעיות שמציבה המציאות ביניהם. אלו דורשים מהם לגבש פתרונות מוסכמים לשאלות כלכליות, רכושיות ולאלו הקשורות לדרך הנכונה מבחינת שני ההורים, לגדל את ילדיהם.

לאורך תהליך הגישור בגירושין בין בני זוג מאותו המין, מעלים הצדדים והמגשר, את הנושאים בהם הם מעוניינים ונדרשים לדון, ויחדיו מגיעים לפתרונות מתאימים. המגשר עוזר לבני הזוג להגיע להסכמות ומעודד אותם לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה כדי להגיע לפתרונות. בעיקר כאשר יש ילדים משותפים, חשוב שההורים ידעו כיצד לשתף פעולה גם ובעיקר בעתות משבר. מסיבה זו עוזר המגשר לשני הצדדים לתרגל מציאת פתרונות יחדיו. ויחד עם זאת, אם וכאשר נתקלים בני הזוג בקצרים בתקשורת ביניהם ובחוסר יכולת לגבש פתרונות  מוסכמים, נכנס המגשר לתמונה ביתר שאת ועוזר להם בעזרת הניסיון שצבר, להגיע לפתרונות עליהם הם לא הצליחו לחשוב לבד, או שלא הצליחו לנסחם בצורה ברורה ומוסכמת כתוצאה מהמתח הרגשי הקיים ביניהם.

לקריאה מעמיקה נוספת על הליך גישור בין בני זוג מאותו המין ועל גישור גירושין באופן כללי לחצו כאן.

 

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

× מענה מיידי
דילוג לתוכן