האם משפחה היא אירוע משפטי – השתלמות מעשית

האם משפחה היא אירוע משפטי?

כלים מעשיים להתמודדות עם המרחב שבין טיפול זוגי שהסתיים להליכי גירושין - השתלמות זום חינמית למטפלים זוגיים ועובדים סוציאליים

שנת הקורונה הביאה משפחות רבות בישראל לצומת קריטי. בצומת הזה בו הורים צריכים להחליט האם להישאר יחד ולתקן את הקשר הזוגי או להתחיל תהליך פרידה – כל מילה שנאמרת, כל עצה שניתנת וכל הפניה להתייעצות עם אנשי מקצוע – ישפיעו מהותית על המשפחה לשנים רבות קדימה.

מטפלים זוגיים ועובדים סוציאליים פוגשים את הזוגות האלה בדיוק בצומת הזה. לאנשי מקצוע שזכו באמון של בני הזוג בנקודה זאת, יש אחריות גדולה לתת את הידע המקצועי המתאים והמדויק ביותר עבורם. ידע שיאפשר צמיחה מתוך המשבר וימנע מלחמות משפטיות וכואבות.

שאלות רבות, מקצועיות, רגשיות ומשפטיות, עולות על הפרק בשלב זה. עם שאלות אלו צריכים ההורים להתמודד בעזרת מטפלים ואנשי עבודה סוציאלית. מבחינה משפטית עבר עולם הגירושין שינויים דרמטיים, ומה שהיה נכון לפני 5 שנים לא תמיד רלוונטי להיום ועל כן חשוב לכל העוסקים בתחום לרענן את הידע בנושא באופן קבוע ועקבי.

על מנת ולחזק את הידע של המטפלים הפוגשים את המשפחה ברגעי השבר ועל מנת ולוודא שהכלים והידע הניתנים להורים המתגרשים הם כאלה שיפנו אותם לאפיקים חיוביים, יצרנו השתלמות מקצועית שמטרתה, לתת לאנשי מקצוע שפוגשים בני זוג בנקודה הכי מורכבת בחייהם ידע וכלים שיסייעו להם לכוון את התהליך למקומות מהם יוכלו ההורים וילדיהם לעבור את התקופה הזאת בשלום ולצמוח ממנה.

במהלך ההשתלמות נעסוק בין היתר בשאלות הבאות: איך מתחילים תהליך פרידה שישמור על הילדים? מה ההבדלים בין גישור להליך משפטי? האם חייבים לפתוח תיק בבית המשפט או בבית הדין הרבני? איך נכון להתייעץ משפטית? מהם הכלים מעולם הגישור שיכולים לשמש את בני הזוג כבר בשלב ההתחלתי של השיח על גירושין? איזה סוגיות חשובות בחייהם יעלו על הפרק בתהליך הפרידה? מהו הסכם שלום בית ולחילופין גירושין?

× מענה מיידי
דילוג לתוכן